YOU´VE GOT A FRIEND IN ME!



LET´S SING!




NOW IT IS YOUR TURN!



FOOLS´ DAY- BROMAS



Today is April the first, fools´day, (día de los inocentes).

 It is celebrated in all the United Kingdom and in some other countries. People play tricks on  their families, friends and neighbours.


Read the text below and then tick the correct answers.




Now  we are going to watch a video about April fools´day!!








          Do you want to know why April fools´day is       celebrated?        

  Watch this video and you will know why.                     



                     Here you have 4 easy  pranks (Bromas)

                                I´m sure you can think of some more.




Dibujar


                                              ¡Hola chic@s!


                                                           Hoy os propongo dibujar.


Empezaremos dibujando personas. Vamos a ver 4 maneras de dibujar personas de forma sencilla y para ello utilizaremos formas geométricas.




Después de practicar un poco, llenaremos un folio de personas con forma oval.
Podemos cambiarles la posición de brazos, piernas y tronco.



Veamos unos vídeos para aprender a dibujar diferentes cosas: un tiburón, un helicóptero, un pez, un árbol....


                                                       TIBURÓN



ÁRBOL



HELICÓPTERO




PEZ




CERDO   




RATONES






ELEFANTES




COCHES




POLLITOS




BICICLETAS





 CONEJO DE PASCUA





               ¡¡¡¡¡¡ESPERO VUESTROS TRABAJOS!!!!!


                         

What am I?



                Can you describe things, animals, food or                                       even means of transport?     

       Let´s see some examples. Later, it will be your turn.                                               

                                      Let´s start with food.



Animals



objects at school



household objects



transports



                                                                                                                                        source

Now it is your turn. Look at the examples and try to describe these things. Remember you can´t say the name of it.






                                                                                                                                 source




sing with me!


                                                         Dear children!


                                   I know all of you love singing (so do I )


               so here we have another video  to practice our   english.

                                          Song




                                                      


 I hope you like it!!  The song is called  YELLOW LEMON TREE. ( HAVE YOU TRIED PLANTING THE LEMON SEEDS? )  I  HAVE PLANTED MINE AND THEY ARE GROWING. ✌ but  remember you have to be patient!!!


                                                                   virtual hug!!!🤗
                                                   

CARROT CRAZY









¿Qué conclusiones sacas del vídeo? 
¿Por qué crees que no han conseguido su objetivo?
 ¿Qué hubieras hecho tú en su lugar?
 ¿Es mejor colaborar o competir?


Si los cazadores hubiesen unido fuerzas, habrían alcanzado su objetivo: cazar al conejo y en vez de hacer esto se preocupan en demostrar quién es mejor y tiene las mejores armas para cazar al conejo.